Wie ben je en wat doe je?
Mijn naam is Dirk, ik ben 30 jaar en woon samen met mijn vriendin Sandra en hond Bruno in Hoogland (Amersfoort). Begin dit jaar heb ik het bedrijf van mijn ouders, Verhuurbedrijf Westerhuis, overgenomen. Ruim 45 jaar verhuren wij als bedrijf, stoelen, tafels, glaswerk, servies, etc. aan voornamelijk hotels, congrescentra, scholen, bedrijven, zorginstellingen maar ook aan cateraars en particulieren.
Begin vorig jaar ben ik naast het verhuren van onze materialen begonnen met het wassen van herbruikbare plastic bekers voor een aantal festivals. Iets wat inmiddels is uitgegroeid tot De Bekerwasstraat. Wij ontzorgen met deze dienst de festivalorganisaties in het gehele logistieke traject omtrent het gebruik van herbruikbare bekers (wassen, verpakken, opslaan en transport). We dragen hiermee dus graag een steentje bij aan het proces tot verbod op wegwerpplastic waar Europa en Den Haag op het moment zo druk mee bezig zijn.
En…. daar drinken we op verzoek van ons Landelijk secretariaat natuurlijk graag even een biertje op ten behoeve van deze verschrikkelijk warme Augustus editie van onze JM-Alert nieuwsbrief. (Vanzelfsprekend op een daarna weer door mijzelf gewassen beker.)
In welk opzicht wil je in je werk nog groeien?
Op persoonlijk vlak wil ik graag groeien in het meer loslaten en het zorgen voor minder heftige intensiteit van mijn werk. Ik zou graag wat meer tijd overhouden voor andere leuke dingen. Zakelijk word het nu vooral tijd om nog wat meer kijk te krijgen op de financiën, de cijfers, de marges om hierdoor precies te weten welke stappen ik wil maken in toekomstige groei.
Hoe kwam je bij JM terecht en hoe draagt kring Amersfoort bij aan jouw persoonlijke en zakelijke groei?
Ik ben opgeleid en tot 4 jaar geleden werkzaam geweest bij de Politie Utrecht. Een samenloop van omstandigheden bracht mij in de zaak van mijn ouders. Met geen gerichte opleiding en eigenlijk ook geen netwerk, was het aansluiten bij een netwerkkring geen overbodig luxe. JM heeft daarmee vooral bijgedragen aan mensen om mee te delen, goede adviezen te krijgen en daarnaast ook een stukje klandizie c.q. klantenbinding.